4º EP 20/21

 

 May-June

UNIT 6 +Review

I'm at the holiday park. 


VOCABULARY UNIT 6 (páginas 58- 69).

Aunque lo podemos repasar en toda la unidad, sobretodo lo encontramos en lessons 1- 2 and 5- 6.

Si quieres repasar el vocabulario:

U6picturecards

U6wordcards

Con las cancion y la historia practicamos  la gramática:

Remember:

Lesson 2. 


 



Lesson 6. 

 

If you want to practice. Para practicar:

REIFORCEMENT ( refuerzo).

EXTENSION (ampliación).

YOU CAN SING


 

 


  APRIL- MAY 

UNIT 5 + Review 

FOOD AND DRINK

Vocabulary ( countable/ uncountable)

You can study and practice. Para estudiar y practicar.



 Remember . Recuerda lo importante.

A/AN/SOME



SOME/ANY

Some or any, una ficha interactiva de jecika
liveworksheets.com



THERE'S / THERE ARE. Page 49 song.

- You can read page 50 and 51.

A FEW/ A LITTLE/ A LOT.
Story page 52 and 53. A special cake.
Page 54. Vamos a conocerlos.

You can practice.  Practicamos




 

 

 

 

 

 February-March 

UNIT 4 + Numbers

I'm at the street party. 

You can play:


VOCABULARY UNIT 4

Aunque lo podemos repasar en toda la unidad, sobretodo lo encontramos en lessons 1- 2 and 5- 6  (páginas 36- 37 y 40- 42).

Si quieres repasar el vocabulario:

U4picturecards

U4wordcards

Con las cancion y la historia practicamos  la gramática:

Remember:

Lesson 2. 



Lesson 6. 

If you want to practice. Para practicar:

REIFORCEMENT ( refuerzo).

EXTENSION (ampliación).

GRAMMAR. Para que practiques ( No es necesario que me mandes nada).

 Presente Simple y Presente Contínuo





January- February

Comenzamos el 2º trimestre

UNIT 3 + Pronoums 

I'm buying a present. 

VOCABULARY UNIT 3

Aunque lo podemos repasar en toda la unidad, sobretodo lo encontramos en lessons 1- 2 and 5- 6  (páginas 26- 27 y 30- 32).

Si quieres repasar el vocabulario:

U3picturecards

U3wordcards

Con las cancion y la historia practicamos  la gramática:

Remember:


-Personal Pronoums. Los pronombres personales. Puedes repasarlos a tu ritmo viendo el vídeo y  haciendo las actividades on line.

Lesson 6. 

-Possesive pronoums. Los pronombres posesivos. Puedes repasarlos a tu ritmo viendo el vídeo y  haciendo las actividades on line.

If you want to practice. Para practicar:

REIFORCEMENT ( refuerzo).

EXTENSION (ampliación).

GRAMMAR

 

      CHRISTMAS

VIDEO: IT'S CHRISTMAS 




CHRISTMAS STORY: THE NUTCRACKER 



- How to draw....?



SONG: ALL I WANT FOR CHRISTMAS IS YOU

This is a romantic song by Mariah Carey. 
Mariah Carey duet with Justin Bieber at a department store. 2011


Remember:

I don't want a lot for Christmas 
There is just one thing I need 
I don't care about the presents 
Underneath the Christmas tree 
I don't need to hang my stocking 
There upon the fireplace 
Santa Claus won't make me happy 
With a toy on Christmas day 
I just want you for my own 
More than you could ever know 
Make my wish come true 
All I want for Christmas is you
baby.

November - December

UNIT 2 

Control: 3 ó 4 de diciembre, dependiendo del curso

Review: My day.


Repasamos UNIT 2. 

VOCABULARY UNIT 2

Sobretodo el de las paginas 14 y 15.

- Listen point and repeat. Leemos y repasamos con los audios el vocabulario.

- Listen point and sing. Podemos cantar la canción . 

- Remember All about grammar. Recuerda en clase hemos copiado el párrafo nº 2 de la canción.

-  Write about Lilly or Pedro. Practica con frases sobre Lilly o Pedro.

Paginas 18 y 19. Story: Boring Bill and the diamond robbers.

- Listen and read. Puedes leerla. 

Si quieres repasar el vocabulario:

minicards miniwordcards

REVIEW. Recuerda de momento sólo o'clock/ half past.

What time is it?



THANKSGIVING SONG: A turkey dance, you can  sing and dance.




October - November

UNIT 1

Review:I'm helping mum.

Os recuerdo el enlace del libro digital de 4º.

https://oxfordpremium.oupe.es/app/student/2c9ae6cf-fe39-11ea-a9d4-40f2e90708ea

Esta semana repasamos UNIT 1.  RECUERDA. 

-Estudiar el diálogo que hemos trabajado en clase.


Puedes fijarte en el de la pg 6 del libro.

- Repasar verbo to have y el vocabulario de la historia." The Perfect Prince".

En clase vamos a hacer Proyect1.


Aquí tenéis el vocabulario del tema:

VOCABULARY

Esta semana hemos repasado. 

.Paginas 4 y 5

- Listen point and repeat. Leemos y repasamos con los audios el vocabulario.

- Listen point and sing. Podemos cantar la canción . 

-  Write with numbers  5 - 6 - 7 - 8. Practica escribiendo sobre ellos.

REVIEW Have got. Repasa como responder las preguntas del tema.

Remenber with the song.


  





      HAPPY HALLOWEEN        

- VOCABULARY. How do you spell...?

H-A-LL-O-W-EE-N SONG



-You can make a JACK O'LANTERN.



-MENU: TRICK OR TREAT.

HALLOWEEN MENU SONG


- I paint my face.

VIDEO: HOW DO I PAINT MY FACE FOR HALLOWEEN?




-You can DANCE.This is a song from the 1984 American film "Ghostbusters"

GHOSTBUSTERS SONG.(Just dance, 2014).



- AT THE END, our song. 

SING ALONG: HALLOWEEN RULES



September - October

Here you can find lots of different resources to help you practise English: videos, stories, songs, games, students' works, arts and crafts, links to other web pages and more.

 Thanks for visiting!

UNIT 0

Review: NICE TO MEET YOU. 

Hemos comenzado 4º repasando el curso pasado. Aqui tenéis algunos recursos que os pueden ayudar a practicar.

-  Nice to meet you.

 Whats your name?

How old are you?

Numbers (1 - 100) 

 -  What time is it? ( O'clock).



- Story: A REAL COWBOY. (Like ).  Lo tienes también sustitulado . 



Hemos hecho en clase la misma comprensión, oral.

You can answer these questions

1 Why is Tom not a real cowboy?
2 What does Sue-Ellen like?
3 What does Sue-Ellen like?
4 Where are Tom and Sue-Ellen now?
5 Is Tom a real cowboy now?


Starter: FIFI THE DOG

-HAVE GOT. (tener)


STORY: BATHTIME FOR FIFI

 SONG: Fifi the dog .

Do you like singing? , can you sing it?

These are Fifi and her friend Romeo:

Can you describe one of them?. Seguro que puedes describir uno de ellos.



 Welcome!





Comentarios

Entradas populares de este blog

Tuesday 5th May